banner-ptss.jpg
banner-jke-etac.jpg
http://www.ptss.edu.my/v9/images/banners/banner-jke-etac.jpg
banner-aidilfitri.png
http://www.ptss.edu.my/v9/images/banners/banner-aidilfitri.png
banner-kpi-polycc-2.jpg
http://www.ptss.edu.my/v9/images/banners/banner-kpi-polycc-2.jpg
banner-plastic-reset-day.jpg
http://www.ptss.edu.my/v9/images/banners/banner-plastic-reset-day.jpg
banner-amalan-eksa.jpg
http://www.ptss.edu.my/v9/images/banners/banner-amalan-eksa.jpg
banner-smartgreen.jpg
http://www.ptss.edu.my/v9/images/banners/banner-smartgreen.jpg
banner-maklum-balas.png
http://www.ptss.edu.my/v9/images/banners/banner-maklum-balas.png
29 - 30 April 2025
Innovation, Project Presentation & Exhibition (iProPEx) 2025
Dewan Harumanis PTSS
Sukacita dimaklumkan Unit Penyelidikan, Inovasi Dan Pengkomersilan akan mengadakan 3RD NATIONAL CONFERENCE ON RESEARCH AND INNOVATION 2017 seperti ketetapan berikut :
Tarikh : 24 Mei 2017 (Rabu)
Masa : 8.00 pagi - 5.00 petang
Tempat : Pauh Inn, PTSS
Sehubungan dengan itu dijemput warga akademik mahupun penyelidik IPTA/IPTS untuk membentang kertas kerja yang merangkumi pelbagai bidang khususnya dalam bidang akademik.
Tarikh - tarikh pentingyang berkait dengan persidangan ini adalah seperti berikut :
Call For Papers : 1 Januari 2017
Full Paper Submissiion : 3 April 2017
Conference : 24 Mei 2017
Untuk makluman, Semua kertas kerja perlu dihantar melalui email This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.. Dilampirkan bersama adalah borang penyertaan dan panduan penulisan kertas kerja.. Sekiranya terdapat pertanyaan mengenai perkara ini, sila hubungi sekretariat NACRI2017 di 04-9886242 atau melalui email yang dinyatakan.
Terima kasih.
1. Mencapai piagam pelanggan yang ditetapkan iaitu :
a) Proses pendaftaran pelajar diselesaikan pada hari yang sama pelajar sampai untuk mendaftar (1 hari).
b) Penyediaan kad pelajar disiapkan selewat-lewatnya 2 minggu selepas proses pendaftaran.
c) Proses PPP dilaksanakan secara sistematik, terancang dan berkesan seperti yang dijadualkan.
d) Status tindakan terhadap aduan pelanggan berkaitan kualiti perkhidmatan dimaklumkan kepada pengadu dalam masa 2 minggu selepas aduan diterima.
e) Keputusan peperiksaan akhir setiap program siap diproses dalam masa 2 minggu selepas semester pengajian berakhir.
2. Tahap kepuasan pelanggan terhadap pemberian perkhidmatan pendidikan dalam perkara a, b, c, d dan e adalah lebih atau sama 80%.
3. Memastikan pembekalan memenuhi kehendak proses pemberian perkhidmatan pendidikan dengan prestasi pembekal melebihi 75%.
4. Memastikan 90% infrastruktur dan peralatan di PTSS yang perlu penyelenggaraan berkala disenggara mengikut jadual.
![]() |
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh dan Salam Sejahtera, Terlebih dahulu saya mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan syabas dan tahniah kepada semua pensyarah, pegawai dan kakitangan Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin, Perlis (PTSS) kerana berjaya melaksanakan semua tugasan dan amanah yang dipertanggungjawabkan selama ini dengan begitu baik. Sebagai Pengarah, saya akan meneruskan dasar yang sedia ada dan akan membuat penambahbaikan di mana perlu untuk melancarkan pentadbiran politeknik. Di sini saya ingin menekankan semua pensyarah, pegawai dan kakitangan PTSS perlu mempunyai integriti tinggi, ikhlas dan jujur dalam menjalankan tugas yang diamanahkan oleh kerajaan kepada kita demi bangsa, agama dan negara. Bekerjalah dengan penuh berdedikasi dalam menjalankan tugas mendidik anak bangsa kita Malaysia hingga ke mercu kejayaan. Sekiranya ada sebarang masalah, permasalahan itu perlu diselesaikan di peringkat awal dan perlu profesional dalam menyelesaikan sebarang masalah yang berlaku dalam organisasi. Semua pensyarah, pegawai dan kakitangan, PTSS perlu berusaha ke arah mencapai 90 peratus graduan mendapat pekerjaan. Semua pihak perlu bekerjasama untuk memajukan politeknik dan jangan mencari kesalahan sesama sendiri. Bekerjalah secara berpasukan bagi menjayakan visi dan misi politeknik ke arah kecemerlangan. Saya juga merakamkan ucapan terima kasih kepada pihak Jabatan Pendidikan Politeknik kerana memberi peluang kepada saya untuk meneraju PTSS ke arah mencapai kecemerlangan. Akhir kata, marilah kita bersama-sama bekerja menjadikan PTSS politeknik yang boleh menghasilkan lulusan pelajarnya yang berdaya saing, berkualiti daripada segala segi mahupun ilmu yang dimiliki dan juga pelajar yang berhemah tinggi dan berinovasi. Sekian, terima kasih. Wabillahi Taufik Walhidayah, Wassalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh. Ts. Khairul Anuar bin Ishak |
E-mel Rasmi Kakitangan (MyGovUC 3.0)
Sistem Aduan Kerosakan (UPP2U)
Sistem Koleksi Maklumat (KOLAM)
Sistem Pengurusan Maklumat Politeknik (SPMP)
Sistem Pemantauan Operasi Tugas (SPOT-Me)
Sistem Pengurusan Maklumat Sumber Manusia (HRMIS 2.0)
Sistem e-Penyata Gaji dan Laporan (eSPGL)
Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin (PTSS) adalah tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan mana-mana maklumat dari laman sesawang ini.
Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin
Pauh Putra, 02600 Arau, Perlis
Telefon : 604 988 6200
Faks : 604 988 6300
E-mel : info[at]ptss.edu.my